Kalendarium

Piątek, 2024-05-17

Imieniny: Brunony, Sławomira

zabawy i ćwiczenia 15.06.2020r.

1.”Przyjście lata” - Jan Brzechwa. Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica.


I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?

Kret skrzywił się ponuro:
- Przyjedzie pewnie furą.

Jeż się najeżył srodze:
- Raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: - Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.

- Skąd znowu - rzekła sroka -
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.

- Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!

- A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.

- Nieprawda, bo w karecie!
- W karecie? Cóż pan plecie?

- Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.

A lato przyszło pieszo -
Już łąki nim się cieszą

I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata.

 

Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego tekstu:

-na co czekały zwierzęta?

-jak przybyło lato?

-jakimi pojazdami zdaniem zwierząt, miało przyjechać lato?

-kto cieszył się z przybycia lata?

-skąd wiemy, że przyszło lato?

 

2.”Zabawa piesków na łące” – zabawa ruchowa.

Dziecko piesek chodzi na czworakach. Na hasło: Pieski chodzą po wysokiej trawie! – dziecko unosi wysoko ręce i nogi podczas czworakowania. Na hasło: Pieski gonią motylka! – biegną ostrożnie. Na hasło: Pieski tarzają się w trawie – dziecko leży na plecach porusza rękami i nogami.

 

3.”Co pasuje do lata” – praca z obrazkiem.

Z przedstawionych poniżej obrazków, rodzic mówi sylabami, np.: 0-ku-la-ry (4 sylaby), a dziecko wskazuje odpowiedni obrazek, następnie samo dzieli na sylaby przedstawiony obrazek i przelicza ile jest sylab. Określa, czy to, co jest na nim przedstawione, pasuje/ nie pasuje do lata i uzasadnia dlaczego.