RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godziny od –do |
Czynności/rodzaj zajęć |
8:00 – 13:00 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8:00 – 8:10 |
Zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, ogólnorozwojowe, praca w małych zespołach i indywidualna z dzieckiem. |
8:10 – 8:20 |
Zabawy ruchowe przy wsparciu nauczyciela, zabawy muzyczno – ruchowe. |
8:20 – 8:30 |
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
8:30 – 8:50 |
Śniadanie. Kształtowanie nawyków związanych z kulturalnym spożywaniem posiłków. |
8:50 – 9:00 |
Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
9:00 – 9:20 |
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Wspieranie całościowego rozwoju dziecka zgodnie z tematyką zajęć. |
9:20 – 10:00 |
Zabawy swobodne w sali indywidualnie lub w zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:00 – 10:10 |
Zabawa ruchowa, zabawa muzyczno – ruchowa. |
10:10 – 10:20 |
Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych. |
10:20 – 10:35
10:35 – 10:45 |
OBIAD- I DANIE. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i zasad zdrowego odżywiania, prawidłowe posługiwanie się łyżką. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
10:45 – 11:45 |
Kształtowanie umiejętności ubierania i rozbierania się. Pobyt na świeżym powietrzu, w tym zabawy w ogrodzie przedszkolnym – kształtowanie sprawności i zwinności. Spacery w celu obserwacji przyrodniczych. W przypadku nie sprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali. |
11:45 – 11:55 |
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
11:55 – 12:20 |
Zabawy swobodne w sali indywidualnie lub w zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy kołowe ze śpiewem. |
12:20 – 12:30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, porządkowe, zabiegi higieniczne. |
12:30 – 12:50 |
OBIAD – II DANIE + DESER, prawidłowe posługiwanie sięwidelcem, łyżeczką. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, kulturalnego zachowania się przy stole, zabiegi higieniczne. |
12:50 – 13:00
13:00 – 13:30 |
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Odpoczynek po obiedzie, słuchanie literatury dziecięcej: bajek, opowiadań, wierszy, relaksacja przy spokojnej muzyce. |
13:30 – 13:45 |
Ćwiczenia utrwalające określone umiejętności. Ćwiczenia grafomotoryczne. Utrwalanie piosenek, rymowanek, wierszy. |
13:45 – 14:00 |
Zabawy ruchowe, paluszkowe, masażyki. |
14:00 – 14:45 |
Zabawy dowolne, kształtowanie umiejętności społecznych – zgodne funkcjonowanie w grupie, zabawy przy stolikach, przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek, rozmowy indywidualne. |