Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik
- dostrzega zmiany w przyrodzie zachodzące jesienią, wymienia symptomy jesieni;
- używa określeń : duży, mały,
- rozróżnia elementy na obrazkach: potrafi nazwać las, park, łąkę;
- ćwiczy sprawność rąk lepiąc z plasteliny
- poznaje instrument muzyczny – kołatkę i na nim gra
- poznaje zwyczaje leśnych zwierząt;
- rozumie znaczenie określeń wysoko, nisko, góra, dół;
- przelicza do 3;
- nazywa, rozpoznaje warzywa i owoce oraz inne produkty spożywcze
- rozumie dlaczego należy dbać o swoje zdrowie;
- wie, w jakiej postaci można jeść warzywa/owoce, rozumie znaczenie słów: pieczony, gotowany, surowy;
Piosenka „Kolczasty jeż”
sł. Natalia Kuczyńsa, muz. Zimowiej Kompaniejec
A o ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
Bo mnie będziesz kłuć.
Ref.: Chociaż na grzbiecie
Jeżyk kolce ma,
To każde z dzieci
Lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
Do przedszkola śpiesz.
Był już kotek gościem raz,
Może być i jeż.
Ref.: Chociaż na grzbiecie…
Wiersz „Jesień” Małgorzata Strzałkowska
- Patrzcie! Lecą już żurawie
i bociany, i słowiki,
i jaskółki, i kukułki…
Odlatują do Afryki!
U nas zimy są za zimne,
Tam czekają ciepłe kraje…
Lecz część ptaków mróz ma za nic –
Stroszy piórka i zostaje
„Trzy jeże”
To są małe jeże trzy. /d. pokazuje 3 palce
Pierwszy jeż twardo śpi. /głowa przechylona, złożone rączki tulone do policzka
Drugi jabłka je. /koliste ruchy dłonią po brzuchu
Trzeci schował się, a gdzie? /rozglądanie się na boki