Kalendarium

Środa, 2024-05-08

Imieniny: Kornela, Lizy

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze październik

Wiersz pt. "Jesienne liście"  Marcin Przewoźniak

Co to? Złote i zielone,

i brązowe, i czerwone...

Piękne liście! Już zbieramy!

I po kształtach odróżniamy:

Te wycięte jak serduszka

w podarunku dała brzózka.

Liść dębowy – ma falbanki

falujące jak firanki.

Z liści klonu – bukiet marzeń.

Mogą także być wachlarzem.

A tym w kształcie łapy stracha,

kasztanowiec do nas macha.

Pokazuje paluchami,

gdzie posypał kasztanami!

 

Piosenka pt. "Malowała jesień" sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,

    na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

    Lala, lala, la, lala, lala, la.

    na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.  2x

 2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

    przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

    Lala, lala, la, lala, lala, la.

   Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.  2x

 3. Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,

    zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

    Lala, lala, la, lala, lala, la.

    Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.  2x

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik:

  • wprowadzenie pojęć: piękno przyrody, pracowitość;
  • rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo,  w, obok, nad, pod, przed, za, między;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;