Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec:
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe;
- rozumie potrzebę opiekowania się zwierzętami.
- odczytuje kod i układa wg niego kubki,
- wie, że możemy rozpoznawać uczucia innych osób, zwracając uwagę na wyraz ich twarzy
- kształtuje koordynację ruchową. Rozwija poczucie rytmu, wyobraźni twórczej i odtwórczej.
- uważnie słucha utworu.
- dostrzega zjawiska zachodzące w otoczeniu w okresie przedwiośnia;
- zapoznaje się z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia;
- rozumie konieczność dostosowania ubrania do temperatury.
- poznaje etapy sadzenia cebuli;
- rozumie, czego roślina potrzebuje do wzrostu.
- Okazuje swoje uczucia radość
W marcu
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.
Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.
– Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
– To nie dzwonek,
to skowronek!
„Wiosna wita nas”
Płynie, płynie woda, szumi, szumi las.
Rośnie, rośnie trawa. Wiosna wita nas!
Ref: Płynie woda Szumi las
Rośnie trawa Wita nas
Lecą ptaki Do swych gniazd Kwitną kwiaty Wiosna wita nas
2. Lecą, lecą ptaki, wracają do gniazd.
Rozkwitają kwiaty. Wiosna wita nas!