Kalendarium

Piątek, 2024-05-17

Imieniny: Brunony, Sławomira

Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc - 11.05.2020

"Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc"

 

1. Wędrówki Skrzata Borówki „Łąka” – oglądanie filmu edukacyjnego, poznanie  mieszkańców łąki.


2. „Pszczoły i kwiaty” – zabawa ruchowa przy muzyce.

Rodzic rozkłada na podłodze narysowane kwiaty. Dziecko naśladując pszczoły, porusza się pomiędzy kwiatami w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie, dziecko staje przy kwiatku i wykonuje trzy oddechy nosem. Rodzic ponownie włącza muzykę i dziecko zaczyna biegać. Gdy muzyka milknie, zatrzymuje się obok kwiatka i naśladuje bzyczenie pszczół: bzz-bzz-bzz. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3. Odgłosy łąki.


Słyszycie? Co tak takiego? Takie dźwięki można usłyszeć na majowej łące.

4. „ŁĄKA”.  Oglądamy i porównujemy zdjęcia przedstawiające łąkę. 

   

    

    

 

5„Wizyta Kasi na łące” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat.

Kasia, pewnego dnia postanowiła pójść na pobliską łąkę, aby nazrywać kwiaty dla mamy. Chodziła to tu, to tam... zrywając kolorowe kwiaty. Gdy tak chodziła spostrzegła, że nie jest sama. Dookoła latały pszczoły, które zbierały pyłek z kwiatów. Widziała też piękne, kolorowe motyle. A w oddali chodził bocian szukający pysznych żabek. W trawie skakały małe koniki polne, a nad wodą latały kolorowe ważki, komary i muchy. Na listku siedziała mała biedronka, a w trawie pełzał powoli ślimak. Dookoła było pięknie i kolorowo, a z trawy dobiegały odgłosy owadów. Między źdźbłami trawy maszerowała mała stonoga, mrówki jak małe żołnierzyki maszerowały gęsiego do swojego mrowiska. W wysokiej trawie, nawet mały pajączek prządł swoja pajęczynę, a z ziemi wypełzła dżdżownica. Jak tu jest pięknie pomyślała Kasia, a gdy już bukiet był gotowy wróciła do domu by opowiedzieć mamie kogo spotkała na wiosennej łące.

Pytania pomocnicze:

(Zwracamy uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem.)

- Jak ma na imię bohaterka opowiadania?

- Gdzie wybrała się dziewczynka?

- W jakim celu Kasia wybrała się na łąkę?

- Czy zbierając kwiatki Kasia kogoś spotkała na łące? Jeśli tak, kogo? Spróbuj wymienić kilka zwierzątek.

- Jakie kolory możemy spotkać na łące?

- Czy byłaś/ byłeś kiedyś na łące? Podobało Ci się?

6. Podziel na sylaby i głoski nazwy poszczególnych zwierzaków:

pszczoła, pająk, motyl, mucha, komar, mrówka, biedronka, konik polny, ważka.

7. Karty pracy:

- Zamaluj pola z literami, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki.

 

 

- Pokoloruj obrazek. Wytnij puzzle, wymieszaj je, ułóż i przyklej na kartce.