Kalendarium

Wtorek, 2024-05-14

Imieniny: Bonifacego, Julity

zabawy i ćwiczenia Maj 19.05.2020 r.

Dzielni strażacy

 

 

1.  „Straż pożarna” – opowieść ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi Dziecko przedstawia za pomocą ruchu, gestu i wyrazów dźwiękonaśladowczych opowiadanie:

Strażacy wyruszają do gaszenia pożaru (dziecko  naśladuje wycie syreny strażackiej: eee-ooo, eee-ooo, eee-ooo) Szybko dojeżdżają na miejsce i wyskakują z wozu (podskakuje  i woła: Hop!) Rozwijają węże gaśnicze (wykonuje „młynek” dłońmi) i gaszą pożar strumieniami wody (kieruje wylot wyimaginowanej sikawki na „płomienie” i syczy: śśśśśśśś) Wkrótce udaje im się

ugasić ogień (syczy: psss, psss) Wszyscy się cieszą (woła: Hura!), że niebezpieczeństwo minęło

 

2. „A jak to jest naprawdę?”

Rodzic zadaje dziecku pytania:

-Co należy zrobić, widząc pożar?

-W jakich sytuacjach wzywamy straż pożarną?

- Na jakie niebezpieczeństwa narażony jest strażak?. Dziecko dzieli się swoją wiedzą i spostrzeżeniami.

Film edukacyjny- Co zrobić w przypadku wystąpienia pożaru w domu lub w szkole?

https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs

Film edukacyjny- Jak zachować się, gdy pali się las lub łąka?

https://www.youtube.com/watch?v=KJ8yKtKeNsw

 

Zapamiętanie numeru  straży Pożarnej 998  oraz numeru alarmowego 112

 

3. Dziecięce Przeboje - Straż Pożarna / Polskie piosenki dla dzieci

 https://www.youtube.com/watch?v=fVKEhOTTS5w

 

4. Strażacy gaszą pożar –co się nie zgadza?- ćw. percepcji wzrokowej i myślenia

 

(Załącznik1)

 

 

5. „Poznajemy litery – litera h – zapoznanie z obrazem graficznym litery h, doskonalenie percepcji słuchowej

(Załącznik 2)  Rodzic prezentuje małą i wielką literę h Pyta, z czym dziecku kojarzy się wygląd litery, co przypomina Chwali i powtarza wszystkie pomysły Podaje wyrazy wprowadzające: hamak, hełm, harfa

Wspólnie z dzieckiem dzieli wyrazy na sylaby, głoskuje akcentując głoskę h Dziecko swobodnie porusza się w rytm dowolnej spokojnej muzyki, wykonując płynne, „huśtające” ruchy

https://www.youtube.com/watch?v=xYf-rzEGUps

Rodzic wyłącza muzykę i mówi: hałas, a dziecko może hałasować w wybrany przez siebie sposób Zabawa powtarza się z hasłami: huk i harmider. Rodzic tłumaczy znaczenie wyrazów i zwraca uwagę dziecka, że „hałaśliwe” wyrazy zaczynają się głoską h Dziecko dzieli wyrazy hałas, huk, harmider na sylaby i tupie tyle razy, ile jest sylab w wyrazach

Następnie dziecko koloruje literę h, H,( może kolorować w gazecie) głoskuje nazwy trzech obrazków i zaznacza miejsce głoski h w modelach, a następnie dzieli na sylaby nazwy kolejnych obrazków (może wskazywać na ekranie)

Na zakończenie dziecko wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne (Załącznik 3): rysuje po śladzie harfę i szlaczek najpierw po śladzie, a następnie

samodzielnie. (szlaczek można przerysować do zeszytu)

Pozdrawiam!