Kalendarium

Wtorek, 2024-05-14

Imieniny: Bonifacego, Julity

zabawy i ćwiczenia Maj 20.05.2020 r.

Kto spieszy na ratunek?

 

 

1. „Strażak- zabawa w podskokach- do zabawy potrzebne jest kółko- kierownica-można wykorzystać plastikową nakrywkę na pojemnik lub wyciąć kółko

https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE

 

2. „Kto spieszy na ratunek?” – swobodne wypowiedzi dziecka na podstawie dotychczas zdobytej wiedzy i własnych spostrzeżeń.

Rodzic prosi dziecko, aby wymieniło sytuacje, w których niezbędna jest natychmiastowa pomoc odpowiednich służb.

Podczas rozmowy zadaje pytania:

Kiedy czujemy się zagrożeni?

Jak reagujemy w niebezpiecznej sytuacji?

 Co należy robić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo?.

Prosi też o zapamiętanie numerów telefonów alarmowych:

pogotowie ratunkowe – 999,

straż pożarna – 998,

policja – 997,

 numer alarmowy-112  

Rodzic przypomina, że połączenia te są bezpłatnie, ale korzystanie z nich jest zarezerwowane wyłącznie dla osób w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia – nie można ich wykorzystywać dla żartu Jednocześnie poucza, że dziecko, które widzi potrzebę wezwania pomocy i dzwoni pod numer alarmowy, powinno się przedstawić, powiedzieć, co się stało i podać miejsce zdarzenia

Może też zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej, np.  sąsiada, ekspedientki w sklepie, przechodnia

3. „Wzywamy pomoc” – zabawa dramowa.  Rodzic zachęca dziecko do odegrania scenek przedstawiających następujące zdarzenia: pożar budynku, w którym są ludzie, wypadek samochodowy, zasłabnięcie babci. Rodzic umawia się z dzieckiem w sprawie podziału ról (zgłaszający – odbierający zgłoszenie) i inicjują rozmowę telefoniczną, wypowiadając głośno numer, z którym chcą uzyskać połączenie W rozmowie starają się zachować kolejność przekazywania informacji Na koniec wspólnie omawiają scenki. Do zabawy można wykorzystać telefony.

Drodzy Rodzice pamiętajcie , że z telefonu bez karty SIM można połączyć się z numerami alarmowymi.

 

4.  „Nie tylko wóz strażacki” – rozpoznawanie i nazywanie pojazdów uprzywilejowanych, utrwalanie znajomości numerów alarmowych.

 

Przejazdy różnych pojazdów uprzywilejowanych- sygnały

 https://www.youtube.com/watch?v=UOADdc37cDU

 

(Załącznik1) Dziecko koloruje pojazdy służb ratowniczych i łączy je z wydarzeniami, do których zostaną wezwane

oraz koloruje numer alarmowy 112

 

5.  „Pojazd uprzywilejowany” – wykonanie z pudełek wybranego modelu wozu  strażackiego, radiowozu lub karetki pogotowia. Rodzic zachęca dziecko do rozmowy o wyglądzie i przeznaczeniu pojazdu. Przygotowuje  materiały, z których dziecko ma wykonać model pojazdu, zwraca uwagę na cechy charakterystyczne: kolor, wielkość, szczegóły wyposażenia Dziecko wykonuje model przestrzenny z kartonowych pudełek, starając się mu nadać cechy prawdziwego  pojazdu.  

pudełka różnej wielkości, papier kolorowy, nożyczki, klej

 Powodzenia!

Pliki do pobrania