Pochód z chińskim smokiem
Pochód z chińskim smokiem
1. „Płyniemy na Wschód” – zabawa ruchowa. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo. Rozłożone klocki i maskotki będą podwodnymi skałami na morzu Dzieci (statki) ustawiają się swobodnie . Rodzic pełni straż na wieży strażniczej i zieloną chorągiewką ( kartką) daje „statkom” znak do wypłynięcia z portu Wszystkie „statki” i „okręty” pływają po morzu –biegają Żółta chorągiewka w ręku „strażnika” oznacza niebezpieczeństwo: trzeba zwolnić tempo i omijać podwodne skały – dzieci chodzą ostrożnie Kiedy „strażnik” podniesie czerwoną chorągiewkę, ruch ustaje Zabawę powtarza się kilka razy, zmieniając często kolory chorągiewek
K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela”, Wydawnictwo JUKA, Warszawa 1999, s. 82
2. „Daleki Wschód” – próby odgadnięcia tematu dnia na podstawie charakterystycznych rekwizytów, zdjęć. Rodzic pyta dziecko, z czym im się one kojarzą. Pomaga dziecku skojarzyć zebrane rekwizyty z największym azjatyckim państwem – z Chinami (Załącznik1)
3. „W chińskiej restauracji” – próby jedzenia ryżu pałeczkami
Rodzic objaśnia, jak należy jeść ryż pałeczkami. Demonstruje sposób trzymania pałeczek i technikę jedzenia Istotne znaczenie ma metoda gotowania ryżu – ryż gotowany w Chinach jest lepki i zbity w grudki łatwe do uchwycenia pałeczkami
4. „Kolorowe smoki” – oglądanie i opisywanie wyglądu chińskich smoków noworocznych, kolorowanie według wzoru (Załącznik 2) Dziecko przygląda się zdjęciom smoków, opisuje ich wygląd, kolory, a następnie koloruje według wzoru
5. „Taniec smoka” – zabawa przy muzyce
Dziecko naśladuje taniec smoka przy dźwiękach chińskiej muzyki,
https://www.youtube.com/watch?v=4h86w-PO9z8
tradycyjna chińska muzyka instrumentalna wesoła muzyka ludowa Azji
Pozdrawiam!