Kalendarium

Czwartek, 2024-05-02

Imieniny: Longiny, Toli

Rozmowy zwierząt 09.06.2020 r.

„Zoo” - zabawa ruchowa, doskonalenie koordynacji słowno-ruchowej. Przed rozpoczęciem zabawy przypomnijcie sobie jakie zwierzęta można spotkać w dżungli. Zadaniem dziecka jest przedstawienie wskazanego zwierzęcia ruchem, gestem, ułożeniem ciała. Przykłady:

– żyrafa: dziecko staje na palcach , a na głowie doprawia sobie różki

– małpa: drapie się po głowie i po brzuchu

– słoń: dziecko układa ręce tak aby przypominały  uniesioną trąbę słonia .

Czyj to odgłos? Odgadnij odgłosy zwierząt i powiedz czy jest to zwierzę egzotyczne?



Rozwiążcie zadania z treścią:

- Na drzewie siedziały 4 małpki. 2 małpki zeskoczyły z drzewa. Ile małpek zostało na drzewie?

- Na wybiegu dla zwierząt stały 3 żyrafy i 4 zebry. Ile zwierząt było razem na wybiegu?

- Na wybiegu stało 10 słoni. Po chwili 4 słonie odeszły. Ile słoni zostało na wybiegu?

- Na wybiegu stało 7 zebr i 5 tygrysów. Których zwierząt było więcej?

Rękawiczkowy zwierzyniec – tworzenie pacynek przedstawiających dzikie zwierzęta. Poproś osobę dorosłą o  zgromadzenie potrzebnych materiałów np.  zgubiona rękawiczka, skarpetka, kawałki niepotrzebnych materiałów włóczki, guziki itp. Osoba dorosła wkłada na rękę jedną ze skarpetek i porusza nią jak pacynką. Zmienia głos, przedstawia pacynkę jako np.  kotka wchodzi w rolę, wita się z dzieckiem i pyta, co u niego słychać. Po chwili wychodzi z roli i zwraca się do dziecka: Czy podczas rozmowy z kotkiem wyobraziłeś (-łaś) sobie, że jest prawdziwy? Powiedz, czego brakuje pacynce, aby była podobna do kota? Jak można ją ozdobić? Następnie prosi dziecko, by w ten sam sposób próbował przemienić skarpetkę, rękawiczkę w dzikie zwierzę z dżungli. Wspólnie zastanawiają się, jak można zrobić np. krokodyla,  żyrafę, pająka. Potem wspólnie tworzycie pacynki. Miłej zabawy!

Wyścigi tygrysów – zabawa ruchowa.

Na sygnał (klaśnięcie) osoby dorosłej – dziecko zmienia się w tygrysa i na czworaka biegnie trasę slalomem omijając dowolne przeszkody (klocki) ustawione przez osobę dorosłą, kiedy dobiegnie do mety wygina się jak dzik kot, zabawę można dowolnie powtarzać.

,,Polowanie na tygrysa” wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Na dywanie umieszczony jest „chodniczek” (pasek papieru na którym rysujemy cyfry) z cyframi od 1 do 10. Dziecko jest tygrysem – zapamiętuje jedną z cyfrę. Drugie dziecko lub rodzic są myśliwymi, ich zadaniem jest upolowanie tygrysa, który ukrył się pod którąś z cyfr. Myśliwi polują, proponując kolejne cyfry. Tygrys udziela odpowiedzi ,,za dużo” lub ,,za mało” dziecko, zasłania cyfry na chodniczku np. Jeżeli tygrys ma cyfrę 9, a myśliwy proponuje że tygrys ukrył się pod cyfrą 5. Tygrys odpowiada ,,za mało” i  zasłania cyfrę 5 (zakrywa ja klockiem lub małą kartką).

Znajdźcie 6 różnic między obrazkami